ukhuwah itu indah..

Sunday, June 20, 2010

S.E.L.A.M.A.T H.A.R.I. A.B.AH





SELAMAT HARI ABAH buat abah yg tersayang..

tanggal 20 Jun diiktiraf sbg hari istimewa untuk meraikan abah, bapa, ayah dll di seluruh dunia. Jika nk dinilai dengan kasih sayang & pengorbanan yg dilakukan oleh seorang bapa tidak ternilai dgn sambutan 1 hari je.. tarikh ni merupakan satu simbolik shj kpd masyarakat agar mengingati jasa bapa msg2..

Jika diikutkan keadaan sebenar, spttnya setiap hari kita perlu meraikan hari bapa. banyak perkara yang boleh kita lakukan untuk menunjukkan penghargaan kita sebagai seorang anak terhadap bapa masing- masing iaitu......



DOA




Bagi saya, doa seorang anak terhadap kedua ibu bapanya merupakan hadiah yang paling tinggi nilainya kpd kedua ibu bapa.. Tak usah untuk mengharapkan kita melimpahkan kekayaan, wang bertimbun kpd kedua orang tua kita kerana bila tiba saat itu belum tentu lagi kedua- duanya masih ada lagi di sisi kita.. ajal maut semua pada ketentuan Ilahi..

disamping berdoa untuk diri sdiri, apalah salah kiranya kita selitkan skali doa kita kpd kedua ibu bapa kerana tidak adak ibu bapa di dunia ini yang tidak mendoakan kesejahteraan anak- anak mereka.

SELAMAT HARI BAPA untuk abah yg tercinta, En Shalah Huddin Che Hussin dan buat bapa, ayah di luar sana...






No comments:

Post a Comment